Adbrite

Your Ad Here
Your Ad Here
Your Ad Here

Monday, June 28, 2010

اشتباه احمقانه داوری در بازی انگلیس- آلمان

به طور حتم حتا یک داور نابینا هم متوجه گل زیبای فرانک لمپارد میشد


عجيب‌ترين اشتباه داوري در تاريخ جام‌هاي جهاني  در جريان آلمان مقابل انگليس رقم خورد، زماني كه فرانك لمپارد بعد از گل اول انگليس و در شرايطي كه اين تيم با گل آپسن به بازي برگشته بود با ضربه فرانك لمپارد گل بسيار زيبايي را به ثمر رساند اما در زماني كه توپ حداقل نيم متر به داخل دروازه رفته بود، داور اروگوئه‌اي و كمك او استينوزا اين صحنه را گل تشخيص ندادند تا باورنكردني‌ترين اشتباه رخ بدهد.
نكته اين بود كه بازيكنان بعد از صحنه گل لحظه‌اي شادي كردند اما با تصميم داور متعجب به بازي ادامه دادند. اين بازي كه با برتري آلمان به پايان رسيد در تاريخ جام‌هاي جهاني با اين اشتباه به خاطر خواهد آمد اين در حالي است كه آلمان و انگليس هر دو نمايش خوبي در اين مسابقه داشتند و اينكه پيروزي آلمان قرباني چنين اشتباهي بشود منصفانه نيست.
با اين حال آن اشتباه تأثير شديدي در بازي داشت و چه بسا انگليس با آن گل حتي بازي را به سود خود تمام مي‌كرد به هر حال اين اتفاق عجيب چيزي است كه به نظر نمي‌رسيد به اين زودي‌ها تكرار بشود.


معروف‌ترين صحنه شبيه به اين در فينال جام جهاني 66 رقم خورده زماني كه توفيق بهرام‌اوف ضربه ميليمتري جف هرست را كه به طاق دروازه آلمان خورد گل تشخيص داد اين در حالي بود كه آن موقعيت كه موقعيت ميليمتري و بسيار دشوار بود اما اين گل به هر شكل قابل تشخيص بود.