Adbrite

Your Ad Here
Your Ad Here
Your Ad Here

Saturday, August 14, 2010

عابدزاده: دایی این کاره نیست

احمد رضا عابد زاده که از طرف علی دایی از سمت خود برکنار شده است همچنان به مصاحبه های خود بر علیه شهریار ادامه می دهد.
در تازه ترین اظهارنظر عابدزاده گفته که دایی نمی تواند با پرسپولیس موفق باشد.

عقاب همچنین گفته که اگر دایی این کاره بود با تیم ملی به موفقیت می رسید

Thursday, August 12, 2010

احمدزاده سرمربي استقلال‌اهواز شد

روز گذشته در لابي يکي از هتل هاي تهران بين محمد احمدزاده، شهرام شفيع زاده و حميد رمضاني جلسه اي برگزار شد و در پايان اين نشست سه ساعته طرفين براي همکاري با يکديگر به توافق رسيدند. احمدزاده که در اين فصل از سرمربيگري ملوان انزلي برکنار شده است از فردا در تمرين استقلال اهواز شرکت مي کند. احمدزاه سومين سرمربي اين فصل آبي پوشان اهوازي بعد از عزيزي و باقري نيا است.

Tuesday, August 10, 2010

هنگام سونا به موارد زیر دقت كنید


  •  تعریق زیاد باعث از دست رفتن مایع از فضای داخل عروق می شود و پیامد آن فقدان الكترولیت ( سدیم، پتاسیم و دیگر یون های محلول در مایعات بدن ) است بنابراین باید قبل از سونا، در فواصل سونا و پس از آن مقدار زیادی آب نوشید تا جریان خون در عروق تسهیل شود و الكترولیت های از دست رفته نیز به بدن باز گردد.

  •  مبتلایان به بیماری صرع و دیابت ( قند) مجاز به استفاده از سونا نیستند.

  •  افرادی كه بیماری ریه و تنگی نفس دارند باید قبل از استفاده از سونا با پزشك خود مشورت كنند.

  •  افرادی كه قلب ضعیفی دارند یا در ناحیه قلب خود احساس درد می كنند باید زیر نظر پزشك متخصص و با رعایت توصیه ها از سونا استفاده كتتد.

  •  افرادی كه تحت درمان بیماری های مختلف قرار دارند تا پایان دوره درمان نباید از سونا استفاده كنند.

  •  سونا هرگز نمی تواند جانشین ورزش شود. سونا سونا را نمی توان برای وزن کم کردن و لاغری مناسب دانست زیرا تفاوت وزنی که قبل از سونا و پس از آن دیده می شود به دلیل از دست رفتن آب بدن است و نه از بین رفتن لایه های چربی . افراد چاقی که بیش از زمان مجاز در سونا می نشینند و حتی در سونا به دور بدن خود حوله و پتو می پیچند تا بیشتر عرق کنند، گرفتار تصورات باطلی هستند که به هیچ سرانجامی جز به خطر افتادن سلامتی شان نخواهد انجامید .

  •  زیاد ماندن در سونا جایز نیست . هر فرد باید مدت نشستن خود را با ساعت های مخصوصی هماهنگ کند که در سونا نصب می کنند . این ساعت ها به طور معمول ساعت شنی است که برای زمان های 8، 10، 12و 15دقیقه ساخته شده اند

  •  افراد سالمند باید جایی را برای نشستن انتخاب کنند که زیاد گرم نباشد و بیش از 5 دقیقه نیز نباید در سونا بمانند.

  •  همان گونه که گرمای بدن در سونا به تدریج (15-10 دقیقه ) افزایش می یابد و به اوج خود میرسد . دفع مازاد گرما از بدن و بازگشت به حالت عادی نیز باید به تدریج باشد بنابراین افرادی که بیش از 2 یا 3 بار غوطه وری در حوضچه آب سرد می مانند حرارت بدن خود را به سرعت از دست می دهند که این کار عوارض نامطلوبی مانند انقباض عضلانی و سرماخوردگی دارد. از طرفی دیگر افرادی که در خون آنها بیش از حد مجاز ذرات چربی ( تری گلیسیرید ) شناور است، این امکان وجود دارد که زیاد ماندن در آب سرد باعث چسبندگی و لخته شدن این ذرات و در نتیجه مسدود شدن شریان خون شود.

  •  هرگونه ورزش و نرمش در سونا غلط است

  •  بلافاصله پس از صرف غذا با معده پر نباید وارد سونا شد.

  •  خوردن غذا و نوشابه گازدار قبل از سونا ودر میان دفعات سونا کاری است بسیار غلط و زیان آور.

  •  قبل و هنگام سونا نباید سیگار کشید

  •  با ساعت مچی ، گردن بند و دستبند فلزی نباید وارد سونا شد .

  •  وجود انواع باکتری ها در سونا ( به ویژه سوناهای عمومی ) به دلیل رطوبت و حرارت موجود در آن و عدم نفوذ نور خورشید به درون آنها از جمله مشکلات سونا است . علاوه بر حدوزز در این قبیل مکان ها اغلب حشرات موذی نیز لانه می کنند که می توانند باعث بروز و شیوع بیماری های گوناگون به خصوص بیماری های جلدی ، مقاربتی و ریوی شوند بنابراین مسئولان سونا های عمومی وظیفه دارند محیط سونا را با کمک ضدعفونی کننده های قوی از انواع آلودگی ها بزدایند و مشتریان را نیز موظف به رعایت نکته های ایمنی و موارد بهداشتی کنند. مهمترین این نکته ها استفاده از حوله هنگام نشستن در سونای خشک، به پا کردن صندل ( دمپایی چوبی ) شخصی در سونا ، اجتناب از ورود به سونا هنگام بیماری ( به خصوص بیماری هایی مانند حصبه ، زکام ، اسهال و ذات الریه ) ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی بهتر است هفته ای یک بار از سونا استفاده کنند با در نظر گرفتن این نکته که یک ساعت و نیم پس از تمرین مجاز به استفاده از سونا هستند و هر جلسه می توانند 3 نوبت داخل سونا شوند

  •  سونای خشک یا بخار باعث کاهش فعالیت های عضلانی بدن و مستعد کردن آن برای نفوذ میکروب ها و باکتری ها است بنابراین باید پس از سونا بدن را در هوایی مناسب که سرما و کوران هوا نداشته باشد کاملا خشک کرد و سپس لباس پوشید. باید بین انگشت های پاها خشک و تمیز شوند تا قارچ های بیماری زا امکان تکثیر نداشته باشند . پس از سونا نیز نباید بلافاصله وارد هوای سرد شد و اگر چنین کاری میسر نیست باید سر و صورت را با کلاه یا حوله پوشانید.

  •  پس از ورزشی سنگین ( مانند دوچرخه سواری ، دو و کوهنوردی ) که طی آن آب و املاح فراوان از طریق تعریق از بدن خارج شده است نباید بلافاصله وارد سونا شد زیرا گرمای محیط سونا باعث افزایش حرکت خون به طرف پوست می شود و چه بسا که باعث فلج شدن عضله قلب و بروز سنکوپ شود . پس در پایان ورزش های سنگین ابتدا باید به قدر کافی آب به بدن برسانید و سپس از سونا استفاده کنید.