Adbrite

Your Ad Here
Your Ad Here
Your Ad Here

Sunday, April 18, 2010

مایلی‌كهن: برای مس آمادگی فوق‌العاده داریم

سرمربی تیم فوتبال سایپا كرج گفت: اصلی‌ترین دلیل عدم پیشرفت فوتبال كشورمان، ناآشنایی و عدم درایت متولیان و مسوولان فوتبال كشور نسبت به وظایف‌شان است.




محمد مایلی كهن پیرامون آخرین وضعیت آمادگی تیم فوتبال سایپای كرج در آستانه بازی دوشنبه برابر تیم مس كرمان اظهار كرد: خوشبختانه پس از بازی با تیم پرسپولیس كه بازیكنان سایپا با عملكرد خوب‌شان شایسته پیروزی بوده و به این مهم هم رسیدند، تمرینات ما به خوبی ادامه پیدا كرد و همه بازیكنان با تمام وجود در تمرینات شركت كردند. در حال حاضر هم آنها آمادگی فوق‌العاده‌ای برای بازی با مس داشته و همه ما مصمم هستیم كه با یك بازی قدرتمند سه امتیاز این مسابقه را بدست آوریم.


وی ادامه داد: این اتفاق در حالی روی داد كه بعضا عنوان می‌شد اگر نمایندگان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه نگیرند آبروی فوتبال ما می‌رود، یا در سطحی بالاتر گفته می‌شد جسارتی برای مملكت ما خواهد بود، اما ما معتقدیم این‌ مسایل كوچكتر از آن است كه بخواهد آبروی مملكتی را ببرد؛ كما اینكه می‌بینیم ۴ تیم برتر باشگاه‌های انگلیس از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند، آیا در این حالت آبروی كشورشان رفته است؟! واقعا اینطور نیست.می‌تواند برنامه‌ریزی تمرینات تیم‌ها را تحت تاثیر قرار داده و در آنها خلل ایجاد كند.

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به این سوال كه جدایی بسیاری از بازیكنان اصلی تیم سایپا در پایان فصل گذشته و جوانگرایی صورت گرفته در لیگ امسال تا چه حد می‌تواند پتانسیلی برای سال آینده این تیم باشد، تصریح كرد: تیم ما در این فصل بیشترین تغییرات را در تركیب بازیكنانش داشته و عمده بازیكنان اصلی تیم از سایپا جدا شدند. این اتفاق به دلایل مختلف روی داد كه برخی به علت پایان یافتن قراردادهایشان، برخی دیگر رقم بالایی برای تمدید قراردادشان درخواست كردند و... ما در این تیم تا حدی جوانگرایی كردیم، اما من همیشه واقع بین بودم و معتقدم به رغم تزریق درصدی از بازیكنان جوان و شایسته به تركیب سایپا اما باز هم بار اصلی تیم به روی نفرات باتجربه ماست كه كاملا حرفه‌ای عمل كرده و زندگی می‌كنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بازیكنان باتجربه سایپا چنین هستند. قطعا تیم ما می‌تواند در فصل آینده با كمترین تغییرات نتایج بهتری نسبت به لیگ امسال بگیرد و البته هدفگذاری برای كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز به میزان سرمایه ‌گذاری باشگاه درفصل بعد منوط است.


مایلی كهن ادامه داد: اگر بخواهم از مواردی از این دست كه در مقاطع نه چندان دور اتفاق افتاد اشاره كنم می‌توانیم به حضور مقطعی و كوتاه مدت آری هان در پرسپولیس اشاره كنیم كه پس از آن محكوم شدیم و پول كلانی را به وی پرداخت كردیم. رافائل بازیكن بسیار سطح پایینی بود كه به این تیم آمد و رفت و در جریان شكایتش از پرسپولیس، دوباره محكوم شدیم از بیت‌المال پول زیادی پرداخت كردیم و ۶ امتیاز هم از پرسپولیس كسر شد. لوبانسكی دروازه‌بان لهستانی بود كه حتی درون دروازه این تیم هم نایستاد اما پولش را تمام و كمال گرفت و رفت. یكی دو بازیكن پانامایی بودند كه آمدند و رفتند و پول‌های هنگفتی را هم گرفتند. متاسفانه در همه این موارد محكوم شدیم و پول بی زبان مردم به دلیل عدم آشنایی مدیران به قوانین و تخصص لازم در این زمینه، به افراد مختلف و موارد دیگر پرداخت شد.


احترام به قانون در آن كشورها اصلی است كه كسی نمی‌تواند ازآن عبور كند و این مساله هم عامل موفقیت آن كشورها شده است. قانون درآنجا براساس قدرت و نفوذ مدیران عامل در سیستم فوتبالی آن كشورها نیست و قوانین براساس پرطرفدار و كم‌طرفدار بودن تیم‌ها لحاظ نمی‌شود. قانون برای همه یكسان است و این عامل باعث زیبایی و جذابیت فوتبالشان شده و در نهایت به پیشرفت رسیده است. شرایط به اینجا می‌رسد كه ما فوتبالی از تیم‌هایشان می‌بینیم كه در بازیهای كامپیوتری همچنین شرایطی وجود نداشته و انسان دوست دارد بازی ۹۰ دقیقه‌ای‌شان ۹۰ ساعت به طول انجامد، چرا كه از دیدن آن خسته نمی‌شود.

No comments:

Post a Comment